Hogyan kezeljük a fogágybetegségeket?

A fogágybetegségek a magyar felnőttek 80%-át érintheti, mégsem tudnak róla sokan. Hogyan kezelhetők ezek a fogágybetegségek? Szakmai cikkünkből kiderül!

Hogyan kezeljük a fogágybetegségeket?

A fogágybetegségekről általánosságban

A fogínyünket érintő fogászati problémákat nevezzük fogágybetegségnek. A fogágybetegségeknek azonban többféle típusa és állapota is lehet, amelyek akár igen súlyossá is válhatnak. Fogágybetegség a fogínygyulladás, a fogínysorvadás és a fogínyvisszahúzódás is, amelyeket csakis szakképzett fogorvos képes hatékonyan kezelni. Ezek a fogágybetegségek külön-külön kialakulhatnak, viszont akár együttesen is jelentkezhetnek, amelyeket még nehezebb kezelni.

Szeretné tudni, hogyan előzhetők meg a fogágybetegségek? Olvassa el szakmai cikkünket az alábbi linkre kattintva: Fogágybetegségek megelőzése

Milyen tünetei vannak a fogágybetegségeknek?

A fogágybetegségek esetén a leggyakoribb tünetek:

• fogérzékenység
  • vérző, vérzékeny íny
  • piros, vörös íny
  • duzzadt, megdagadt íny
  • kellemetlen lehelet
  • éles, szúrós fájdalom az íny és a foggyökér körül

Ha bármelyik tünetet tapasztalja, érdemes azonnal felkeresnie kollégáinkat, hogy minél előbb segíthessünk Önnek, még mielőtt súlyosabb következménye lesz a fogágybetegségnek!

A fogágybetegségek kezelése

A fogágybetegségek kezelését minden esetben egy alapos szűrővizsgálattal és fogászati diagnosztikával kezdjük, hogy felmérjük mennyire súlyos vagy előrehaladott állapotú az adott fogágybetegség. Egyáltalán fontos megállapítani azt, milyen típusú fogágybetegségről beszélünk, és mi áll annak hátterében. Ez azért lényeges, hogy hatékony kezelést tudjunk páciensünknek tervezni. Amennyiben megállapítottuk a probléma okát és kezelési módját, úgy megkezdjük a kezelési terv megvalósítását. Legtöbb esetben a fogágybetegségek kezelését egy alapos tisztítással kezdjük, hogy eltávolítsuk az ínyt irritáló lepedékeket, felhalmozódásokat. Ha szükséges ezután gyógyszeres kezelést, majd akár műtéti beavatkozást is elvégzünk, természetesen teljesen fájdalommentes módon.

Mi történik, ha nem kezeltetjük a fogágybetegséget?

A fogágybetegség szövődményei végső esetben fogvesztéssel járnak. A fogíny nem képes tartani a fogakat és azok gyökerét, ezáltal az egész lágyszövet meggyengül, majd a fogak lazákká válnak, mozogni kezdenek, végezetül kieshetnek. A súlyosabb fogágybetegség azonban az egész szervezetben problémát okozhat, hiszen a gyulladás átterjedhet az állkapocs csontra, melynek következményeképp kialakulhat ciszta vagy csontsorvadás.

Ne várja meg még a probléma súlyossá válik! Kérje a PureDental csapatának segítségét és segítünk megmenteni fogait!

Kérjen időpontot rendelőnkbe a lenti űrlap kitöltésével:

5 tipp a hollywoodi mosolyért

Manapság az esztétikai fogászat szerepe egyre fontosabb, hiszen mindenki szeretne gondtalanul mosolyogni. Ehhez pedig egy szép mosolyra van szükség. Te sem vagy elégedett mosolyoddal? Akkor cikkünk neked szól!

• EmailEmail: KATTINTS
  • Rendelőnk: 1027 Budapest, Margit krt. 3. 1.emelet 1.ajtó 2-es kapucsengőRendelőnk: 1027 Budapest, Margit krt. 3.

Szeretettel várjuk a Pure Dental Fogászati Rendelőben. Teljes körű fogászati, szájsebészeti és implantátumok beépítésével kapcsolatos kezeléseket nyújtunk, beleértve az előzetes diagnosztizálást is azonnali szakorvosi kiértékeléssel.