• Gyökérkezelés

Gyökérkezelés Budapesten: fájdalommentes beavatkozással a fogak megmentéséért a PureDental Fogászatán a legmodernebb technológiákkal és eszközökkel.

Gyökérkezelés

Különböző külső káros hatások miatt, mint a mély szuvasodás, fogtörés vagy hosszantartató káros erőhatás következtében a fog elhalhat. Ilyenkor a fog belsejében lévő erek és idegek szintén megbetegednek, és felül is fertőződhetnek. Ez a fertőzés a gyökércsatornákon keresztül a környező csontállományt is károsíthatja. Ebben a stádiumban ez a gyulladás gócbetegségnek minősül, más szóval a szervezet számára hozzáférhetetlen a gyulladás, így külső segítség nélkül nem tudjuk leküzdeni.

Miért fontos a gyökérkezelés?

• A gyulladásban található baktériumok nem jutnak a véráramba és terjednek át más szervekre.
    • A gyulladás károsítja a csontállományt és az idegeket hosszú távon
    • A toxikus anyagok nem károsítják továbbá a szervezetet

Kiemelkedően fontos a gyulladás megszűnetetése, hiszen a másodlagos gyulladási gócok szív-érrendszeri betegségekhez, bőrbetegségekhez és rengeteg egyéb problémához vezethetnek. Ennek első lépése a gyulladás megszűntetése, melyet csak fogorvosi kezeléssel érhetünk el.

A gyökérkezelés folyamata

1. Első lépésben eltávolítjuk az elhalt, gyulladt ideget (pulpát) a gyökércsatornából, és egy alapos tisztítás elvégzése után megkezdjük a gyökércsatorna előkészítését a gyökértömés befogadására. Az esetek többségében ezek a folyamatok több alkalmat vesznek igénybe, emiatt a kezelések közötti időszakra a gyökércsatornákat ideiglenes, fertőtlenítő gyógyhatású töméssel látjuk el.
    1. A gyökércsatornákban lévő fertőzött szövetek eltávolítása után végleges gyökértömést (guttapercha) helyezünk a gyökércsatornákba. A gyökértömés célja, hogy hermetikusan lezárjuk a gyökércsatornát/gyökércsatornákat, a baktériumok elől, hogy ne maradhasson támadáspont az újabb fertőzés kialakulására. Mivel a kezelés után a fogon belül nem marad vérellátás, ezáltal a fogon belül az immunrendszer nem tud küzdeni a kórokozók ellen.
    1. Egy helyesen elkészített gyökértömés falálló és a gyökércsatorna teljes hosszát kitöltő. Ha ezek a feltételek fennállnak, a fog hosszú-hosszú évekig túlélhet.

Belső fogfehérítés gyökérkezelt fogon

Gyökérkezelt fog fehérítéseElhalt vagy régóta gyökérkezelt fogak elszíneződhetnek. A fog egyre szürkésebb árnyalatúvá válhat az idő előrehaladtával. Ezekben az esetekben sem szabad elkeseredni, ugyanis a belső fogfehérítéssel könnyedén tudjuk orvosolni a fennálló esztétikai problémát. Az érintett fog belsejébe juttatjuk a fehérítő anyagot majd lezárjuk és néhány nap elteltével leellenőrizzük az eredményt. A kívánt szín eléréséig ezt a folyamatot akár többször is elvégezzük. Az eredmény magáért beszél, ugyanis visszanyerjük a fog eredeti, ragyogóan szép színét, így nem lehet megkülönböztetni az érintetlen, ép fogak esztétikájától.

Üvegszálas csap

Üvegszálas csapGyökérkezelés során eltávolítjuk a fogat ellátó ereket, így nedvesség biztosítása híján kiszáradhat a foganyaga, és mint minden más anyag, mely nedvességét veszíti, törékenyebbé válhat. Ebben az esetben a fog ínyfölötti része könnyen lepattanhat, eltörhet. Amennyiben a gyökérkezelés során úgy ítéljük, hogy az érintett fog sok foganyagot vesztett, s hogy ezt a jelenséget kiküszöböljük, egy erős kapcsolatot alakítunk ki a fog koronai része és foggyökére között. Ezt úgy tudjuk kivitelezni, hogy egy üvegszállal megerősített csapot helyezünk a fog gyökércsatornájába, amit a pontos illesztést követően beragasztunk a fog belsejébe. Ezután már csak annyi a dolgunk, hogy felépítsük a koronai részt egy egyszerű töméssel, betéttel vagy egy koronával.

Az üvegszálas csap előnyei:

• Teljesen fényáteresztő, kívülről láthatatlan
    • Magasfokú stabilitást biztosit a fogak számára
    • Elülső és hátulsó fogakon is alkalmazható
    • Töméssel, betéttel, koronával kompatibilis

Páciensünk véleménye

PureDental vélemények

Kérjen időpontot rendelőnkbe a lenti űrlap kitöltésével!

Szájsebészet

Szájsebészet Budapest szívében, a PureDental Fogászaton: fájdalommentes foghúzás, bölcsességfog eltávolítás, rezekció, tejfog eltávolítás, ciszta eltávolítás, arcüregzárás.