• Szájsebészet

Szájsebészet Budapest szívében, a PureDental Fogászaton: fájdalommentes foghúzás, bölcsességfog eltávolítás, rezekció, tejfog eltávolítás, ciszta eltávolítás, arcüregzárás.

Szájsebészet

Fogeltávolítás/foghúzás

Foghúzás a PureDentalnálMinden esetben a fogak megmentésére törekszünk konzervatív terápia segítségével (tömés, gyökérkezelés stb.). Azonban vannak olyan esetek amikor ez nem lehetséges. Ilyen például az előrehaladott szuvasodás, nagyfokú gyulladás (góc) a gyökércsúcson, reménytelen prognózisú fogágybetegségben szenvedő fog, vagy nagyfokú fogtörés amikor már nem tudjuk felépíteni a fogat.

A fogeltávolítás három fajtája

Egyszerű foghúzás

Egyszerű foghúzásról akkor beszélünk, amikor fogóval tudjuk eltávolítani a fogat és nem igényel további beavatkozást a foghúzás. Egygyökerű fogak az elülső fogak, amelyeknek a foghúzásuk egyszerűbb és gyógyulásuk gyorsabb. Többgyökerű fogak eltávolítása és gyógyulása hosszabb időt vehet igénybe. A beavatkozás teljesen fájdalommentes, hiszen előtte a legmodernebb érzéstelenítőt alkalmazzuk pácienseink számára.

Disszekcióval vagy más néven a gyökerek szétválasztásával történt fogeltávolításra a több gyökerű fogak eltávolítása során lehet szükség, amikor a kettő vagy három gyökerű fogat egyben nem lehetséges eltávolítani. Ilyenkor egy gyémánt fúró segítségével szétválasztjuk a gyökereket, majd egyesével szedjük ki azokat. A páciensnek nem jelent plusz megterhelést, teljesen fájdalommentes beavatkozásról van szó.

A műtéti fogeltávolítás

A műtéti fogeltávolítás abban az esetben szükséges, amikor az egyszerűbb módszerekkel (fogóval) nem tudjuk eltávolítani a fogakat. Például mélyen betört fog esetében, vagy amikor a foggyökér anatómiája nem teszi lehetővé az egyszerű foghúzást, vagy ha a csont és a fog kapcsolata nagyon szoros. Ilyenkor sebészi beavatkozás szükséges.A páciens a sebészi eszközök használata során nyomást és rezgést érezhet, de a modern érzéstelenítőknek köszönhetően a beavatkozás teljesen fájdalommentes. A beavatkozás után antibiotikum szedése szükséges lehet a gyorsabb és biztonságosabb gyógyulás érdekében. Gyógyulási idő: maximum 1 hét.

A fogeltávolítást követően mihamarabbi fogpótlás javasolt, hogy elkerülhesse a csontveszteséget, vagy megelőzze, hogy környező fogai mozogni kezdjenek, elvándoroljanak. Orvosaink a legmodernebb implantációs megoldásokkal várják, melyek élettartam garanciával, a ma elérhető legjobb minőséggel és páratlan esztétikával biztosítják az egészséges mosoly fenntartását. Szeretettel várjuk egy személyes konzultációra, hogy egyedi, személyre szabott ajánlatainkkal és útmutatásunkkal segítsük a következő lépések megtételében.

Bölcsességfog eltávolítás

Bölcsességfog húzás BudapestEgy gyulladt vagy rosszul elhelyezkedő bölcsességfog kellemetlen szövődményeket okozhat, és gyakran csak eltávolításuk jelenthet megoldást pácienseink számára. Rágásunkat tekintve ezen fogak teljesen feleslegesek, éppen ezért eltávolításukat követően pótlásuk sem javallott, hiszen a páciensek észre sem veszik ezen fogak hiányát. Az eljárást két szempont alapján különböztetjük meg: lehet „egyszerű” vagy műtéti eltávolítás.

Az egyszerű bölcsességfog eltávolítás:

• Nem szükséges sebészi eszköz használata
    • Az előtört alsó bölcsességfogak 35%-ban így távolíthatók el
    • A felső bölcsességfogaknál ez a szám 96%

Mikor van szükség műtéti bölcsességfog eltávolításra?

• Akkor szükséges, amikor a bölcsességfogak az állcsontban visszamaradtan helyezkednek el
    • vagy az anatómiai formájuk miatt lehetetlen az egyszerű foghúzás
    • A folyamat teljesen fájdalommentes, helyi érzéstelenítés történik
    • Antibiotikum és fájdalomcsillapító szedése javasolt
    • Gyógyulási idő: általában 1 hét

Tejfog eltávolítás

Mikor lehet szükség a tejfog eltávolítására?

• Ha a fogváltás nem zajlik rendben és akadályozza a maradó fog előtörését, mely felnőtteknél is előfordulhat
    • Ha a felnőtt fog az állcsontban marad vagy egyáltalán nincs is meg az adott fog csírája. És a tejfog (melynek élettartama rövidebb) átveszi a maradó fog szerepét
    • Gyermekkorban, ha nagy fokú szuvasodás van a fogon és nem lehet konzervatív terápiával megmenteni

Minden esetben törekszünk olyan időpontra időzíteni a foghúzást, hogy legfeljebb egy éven belül megtörténjen a fogváltás, máskülönben torlódottak lehetnek a fogak. Amennyiben felnőttkorban szükséges a tejfog eltávolítása, és ennek követében foghiány lép fel, a legjobb megoldás a hiányzó fogpótlására az implantációs fogpótlás.

Rezekció

A rezekció azt jelenti, hogy a gyökércsúcsot amputáljuk és eltávolítjuk. Erre a szájsebészeti beavatkozásra akkor lehet szükség, ha a foggyökér körül gyulladás van, és önmagában a gyökérkezelés nem elég ahhoz, hogy a gyulladást (gócot) megszüntesse. Ilyen esetekben a gyökércsúccsal együtt a gyulladt szöveteket is eltávolítjuk, esélyt adva a teljes gyógyulásra. Vannak olyan esetek is, amikor a fog gyökércsatornájának az anatómia lefutása miatt lehetetlen a gyökércsúcsig érő gyökértömést készíteni, ennek következtében a csatorna tisztítása sem megfelelő. Ilyen esetekben a csatorna utolsó néhány milliméterében megmaradt fertőzött pulpa (ideg) súlyos gyulladás kialakulását okozhatja a környező csontszövetekben. Ezzel az eljárással a komolyabb, és akár a szervezetre káros problémákat próbáljuk megakadályozni. A beavatkozás elvégezhető elülső- valamint hátsó fogak esetében is, azonban a hátsó fogaknál hosszabb időt vehet igénybe az elhelyezkedésük (nehezebb rálátásuk) miatt.

Arcüregzárás

Abban az esetben, amikor az arcüreg alapja nagyon közel van a hátsó fogak gyökereihez, ezen fogak eltávolítása során könnyen előfordulhat az arcüreg alapjának sérülése. Emiatt kommunikáció lép fel az arcüreg és a szájüreg között. Ezt az átjárhatóságot a foghúzást követően azonnal be kell zárni egy kisebb műtéti beavatkozással. Ha ez elmarad, akkor a későbbiek során súlyos arcüreggyulladás is kialakulhat. Ez a beavatkozás nem jelent plusz megterhelést a páciens számára, azonban a sebet varratokkal kell ellátnunk, és csak két hét gyógyulási idő elteltével tudjuk eltávolítani azokat.

Cystectomia (ciszta eltávolítása)

Sajnos vannak olyan esetek, amikor az állcsontokban gyulladás vagy valamilyen fejlődési rendellenességnek köszönhetően ciszta alakul ki. Ez az elváltozás egy hámos falu tömlő, melynek a hámbélése folyamatosan termeli a ciszta folyadékot. Ennek köszönhetően ez az elváltozás folyamatosan növekszik és a növekedése során nyomást gyakorol a környező anatómiai képletekre (fogak, csont stb.) így roncsolja környezetét. Mihamarabbi eltávolításuk javasolt. Az esetek többségében fog eredetűek, így a kiváltó fog felderítését követően a fog gyökérkezelése, valamint előrehaladott esetben a fog eltávolítása is szükséges.

Fibrectomia (fibróma eltávolítása)

Általában valamilyen mechanikai sérülés, például ráharapás következtében alakulnak ki a száj nyálkahártyáján ezek a kis jóindulatú kötőszövet szaporulatok. Leggyakrabban semmilyen panaszt nem okoznak, azonban mégis javasolt az eltávolításuk, megelőzve a további sérülések (újabb ráharapás) lehetőségét. A páciensnek ez egy kis megterheléssel járó beavatkozás, a gyógyulás szinte fájdalommentesen zajlik.

Páciensünk véleménye

Kérjen időpontot rendelőnkbe a lenti űrlap kitöltésével!

Esztétikai szájsebészet

Esztétikai szájsebészet: Ajakfék és nyelvfék eltávolítás, ínykorrekció, csontos koronahosszabbítás, ínyplasztika, vestibulumplasztika a PureDental Fogászaton.