• Fájó fog? Ez a megoldás!

Fáj a foga? A fogfájásnak számtalan oka lehet, azonban egy biztos, otthoni módszerekkel nem lehet kezelni. A fájdalomcsillapító, a sós vizes öblögetés, és egyéb házi praktikák, csak a tünetet kezelik, a probléma megoldásához fogászati beavatkozásra van szükség. Mi lehet a megoldás fájó fog esetében, mi okozza a fájdalmat? Mutatjuk!

Fájó fog? Ez a megoldás!

A fájó fog leggyakoribb okai

• Fogszuvasodás: Ez a leggyakoribb ok, amikor a fogakban lyukak keletkeznek.
    • Fogínybetegség: Gyulladás és fertőzés okozhat a fogínyben és a fogat tartó szövetekben.
    • Törött fog: Ez is okozhat éles, hirtelen fájdalmat.
    • Fogérzékenység: Hideg, meleg, édes vagy savas ételek és italok hatására jelentkezhet.
    • Bölcsességfogak növekedése: Ez is okozhat fájdalmat és kellemetlenséget, akár nyomhatja a szomszédos fogakat, ha nem megfelelően áll.
    • Tályog: Komoly fertőzés, ami a fog gyökere körül alakul ki és súlyos fájdalommal járhat.

Az otthoni gyógymódok, mint például a fájdalomcsillapítók szedése vagy hideg borogatás alkalmazása, csak átmeneti megoldást jelentenek a fájó fogak esetében. A fogfájást előidéző problémát meg kell oldani. Mi lehet a megoldás fájó fogakra, milyen kezelések segíthetnek?

Mi a legjobb megoldás fájó fogakra?

Mivel a fájó fog több okból is kialakulhat, a kezelés is ennek függvényében alakul. A fájó fog megoldása ezért mindig a diagnosztizálásával indul. Diagnosztizáljuk a fájdalom okát, és ennek megfelelő kezelést javaslunk, legyen az tömés, gyökérkezelés, vagy más jellegű beavatkozás. Mutatjuk, milyen fogászati beavatkozásokat alkalmazunk a legnagyobb arányban a fájó fogak kezelésére, mire kell számítania, ha fogfájással jelentkezik be fogászatra.

Fogszuvasodás kezelése

• Tömés: A fogorvos eltávolítja a szuvas részt, majd tömőanyaggal tölti ki a keletkezett lyukat.
    • Korona: Ha a szuvasodás nagy részét érinti a fognak, egy koronára lehet szükség, ami helyreállítja a fog alakját és funkcióját.

Fogínybetegség kezelése

• Mély tisztítás: A fogorvos vagy fogászati higiénikus eltávolítja a fogkövet és a plakkot a fogíny alól.
    • Gyógyszeres kezelés: Antibiotikumokkal vagy más gyógyszerekkel lehet kezelni a fertőzést
    • Sebészeti beavatkozás: Súlyos esetekben lehet szükség az íny korrekciójára vagy a károsodott szövet eltávolítására.

Törött vagy sérült fog kezelése

• Tömés vagy korona: Kisebb töréseknél.
    • Gyökérkezelés: Ha a törés elérte a fog belsejében lévő ideget.
    • Fogpótlás: Súlyos törés vagy elveszített fog esetén.

Fogérzékenység kezelése

• Speciális fogkrém: Érzékeny fogakra kifejlesztett fogkrémek használata.
    • Fluoridos kezelés: A fogorvos fluoridos géllel vagy lakkal erősítheti a fogzománcot.
    • Korona, tömés vagy ínyplasztika: A fog vagy a fogíny sérülése esetén.

Bölcsességfog problémák kezelése

• Fogeltávolítás: Ha a bölcsességfog nem tud rendesen kibújni, vagy fájdalmat okoz.
    • Tályog vagy súlyos fertőzés kezelése
    • Gyökérkezelés: A fertőzött ideg eltávolítása és a gyökércsatorna kitisztítása.
    • Antibiotikumok: A fertőzés kezelésére.
    • Fogeltávolítás: Ha a fogat nem lehet megmenteni.

Fontos! Amennyiben fáj a foga, mindenképpen jelentkezzen be fogászati kezelésre, hiszen a gyógyszerek csak a tünetet képesek csökkenteni, a problémát megoldani nem. Kezelés nélkül a fogprobléma súlyosbodhat, átterjedhet a szomszédos fogakra, ínyre, még nagyobb bajt okozva ezzel. Ha fáj a foga, jelentkezzen be a PureDental Fogászatra!

BEJELENTKEZÉS