• Gyakran ismételt kérdések az érzéstelenítésről

A legtöbb fogászati kezelés rendkívül fájdalmas lenne megfelelő érzéstelenítés nélkül. Az érzéstelenítés célja az orvosi beavatkozások során fellépő fájdalmak kezelése. Szerencsére a mai modern érzéstelenítőknek köszönhetően teljesen fájdalommentes beavatkozást tudunk biztosítani. Összeszedtünk pár fontos tudnivalót az érzéstelenítőkkel kapcsolatosan, amelyeket nem árt tudnia!

Gyakran ismételt kérdések az érzéstelenítésről

Mely fogászati beavatkozásoknál van szükség érzéstelenítésre?

A legtöbb fogászati beavatkozás (kivéve az általános vizsgálatokat és tisztításokat) során érzéstelenítést kell alkalmazni. A leggyakrabban helyi, injekciós tűvel beadott érzéstelenítést szokás használni, mielőtt foghúzásra, gyökérkezelésre, vagy fogtömésre kerül sor (a lista persze ennél sokkal hosszabb).

Mennyire fáj az érzéstelenítés?

Az érzéstelenítés legfeljebb csak a beadáskor fájhat, de inkább csak kellemetlen érzés. Utána kifejezetten úgy fejti ki hatását, hogy megakadályozza a fájdalomérzetet. A helyileg, tűvel befecskendezett érzéstelenítés beadása kellemetlen lehet, ahogyan az intravénás szerekhez szükséges tűszúrás is. Ezt a enyhe kellemetlen érzést is igyekszünk csökkenteni felületi érzéstelenítő spray-vel vagy gélllel. Az érzésteleníteni kívánt felületet bekenjük, ennek köszönhetően az érzéstelenítő oldat beadás kevésbé kellemetlen. Az ilyen érzéstelenítések helye a beavatkozás után (és miután az érzéstelenítő hatása elmúlt) érzékenyebb lehet rövid ideig, de ez idővel teljesen elmúlik majd.

Milyen érzést vált ki a fogászati érzéstelenítés?

Attól függően, hogy mennyire körülményes beavatkozásra készül, és ez alapján, hogy milyen érzéstelenítést kap. A rendelőnkben is alkalmazott helyi érzéstelenítés során az befecskendezett lidokain vagy artikain zsibbasztó érzést vált ki azon a területen és környékén, ahová bekerült. A zsibbadáson kívül a terület teljesen érzéstelenné válik, így biztosítható a kezelések teljesen fájdalommentes kivitelezése. A zsibbadó érzés a kezelés után is érezhető lehet, akár egy-két óra elteltével is.

Mennyire biztonságos a fogászati érzéstelenítés?

A fogászati érzéstelenítés teljesen biztonságos, hiszen semmilyen veszélyes mellékhatása nincsen. A helyi érzéstelenítéssel elvégzett fogászati kezelések után is Ön teljesen éber marad, így nyugodtan a volán mögé ülhet. Az érzéstelenítés csupán a beadott területen fejti ki zsibbasztó hatását.

Mi történik, ha lenyelem a fogászati érzéstelenítőt?

A lidokain és az arikain lenyelése zsibbadást okozhat a szájban és a torokban. Ez megnehezítheti a nyelést, azonban nem kockázatos, hiszen kis mennyiséget használnak fogászati kezelés során, méghozzá a kezelt területen. Így szinte lehetetlen az érzéstelenítő lenyelése, mivel az ínybe kerül befecskendezésre.

Mennyi ideig tart az érzéstelenítés hatása?

Ez első sorban attól függ, hogy melyik érzéstelenítési módszert alkalmazták fogászati kezelése során.
    A helyi érzéstelenítés általában 1-2 óráig hat, így a fogászati kezelést követően is zsibbadhat a kezelt terület. Ezután normális lehet, hogy amint az érzéstelenítő hatása kezd elmúlni, a kezelt fog vagy annak környéke érzékennyé, fájdalmassá válhat. Ebben az esetben az általános fájdalomcsillapító gyógyszerek is segíthetnek csökkenteni a kellemetlenségeket.

Ne féljen!

Ha Önnek is segíthetünk fogászati problémáján fájdalommentes megoldásainkkal, akkor kérjen időpontot rendelőnkbe most!