• Mi történik, ha nem sikerült a gyökérkezelés?

Ha egy gyökérkezelés nem sikerül, azaz nem sikerül a foggyökér kezelése és a fertőzés elhárítása, akkor több lehetséges szövődmény is előfordulhat. Fontos megjegyezni, hogy a gyökérkezelések általában sikeresek, és az esetek jelentős részében elkerülhetők a szövődmények. Azonban néhány esetben előfordulhat, hogy a gyökérkezelés nem nyújt megfelelő eredményt, ezáltal a fog már nem lesz megmenthető.

• Fájdalom vagy duzzanat: Ha a gyökérkezelés után folyamatosan fennáll a fájdalom vagy duzzanat, az azt jelezheti, hogy a fertőzés nem szűnt meg, vagy újra kialakult a kezelt fog területén.
    • Folytatódó vagy visszatérő fertőzés: A gyökércsatornákban esetlegesen megmaradhat fertőzött szövet, vagy a kezelt fog környezetében újabb fertőzés alakulhat ki.
    • Gyulladás vagy ciszta kialakulása: Ha a gyökérkezelés nem sikeres, gyulladásos reakció vagy ciszta alakulhat ki a fog gyökerének környezetében.

Ha a gyökérkezelés nem sikerül, a fogorvosnak további kezelési opciókat kell megfontolnia. Ezek közé tartozhat a gyökércsatornák újrakezelése (re-treatment), fogeltávolítás (foghúzás) ezután pedig olyan fogpótlási lehetőségek, mint például a híd vagy az implantátum.
    Fontos, hogy a sikertelen gyökérkezelés esetén időben konzultáljon a fogorvosával, mert az időben elvégzett megfelelő intézkedések csökkenthetik a szövődmények kockázatát és elősegíthetik a megfelelő kezelési terv kidolgozását.
    Fogászatunkon mikroszkópos gyökérkezelési eljárás is elérhető, amelynek segítségével sokkal pontosabban kezelhető a fogideggyulladás, ezáltal a gyökérkezelés sikeressége szinte 100%-os. Ha Önnél is fennáll erős fogfájdalom, foggyulladás, mielőbb keresse fel rendelőnket, hogy segíthessünk megmenti fogát a kihúzástól!