• Gyulladt fog tünetei, és kezelése

Honnan lehet tudni, hogy gyulladt a foga? Egy gyulladt fog képes hatalmas fájdalmat is okozni, azonban előfordulhat az is, hogy kezdetben még csak kicsit fájdogál. Higgye el, nem érdemes megvárni, amíg a gyulladás felerősödik, jöjjön el hozzánk fogászati kezelésre minél hamarabb, ha a lent leírt tüneteket észleli!

Gyulladt fog tünetei, és kezelése

Hogyan alakul ki a foggyulladás?

Bár a fog kívülről kemény, belülről tele van puha részekkel, valamint idegekkel, ami képes megfertőződni, begyulladni. A foggyulladás okai leggyakrabban a fogszuvasodás, vagy a lyukas fog, de ínybetegségek, ínygyulladás miatt is kialakulhat foggyulladás. Fontos, hogy minél előbb kezelve legyen a probléma, hiszen a fog belsejében komoly károk keletkezhetnek a gyulladás miatt, és a szervezet más területére is könnyedén átterjedhet. Amennyiben a foggyulladás tüneteit észleli, kattintson ide, és jelentkezzen be fogászatunkra!

Mik a gyulladt fog tünetei?

Honnan tudja, hogy foga begyulladt, mik a gyulladt fog első tünetei? Sok esetben a fog körüli területen fájdalom alakul ki, azonban vannak esetek, amikor erre nem kerül sor, a foggyulladással nem jár fájdalom. Ha fájdalom alakul ki a fog gyulladása miatt, akkor általában éles, heves, lüktető fájdalom jelentkezik, ami nyomás hatására még élénkebb. A fájdalom akár az állkapocsra, az arc további részeire is átterjedhet. De nem ez a gyulladt fog egyetlen tünetei, az alábbi jelekből is észreveheti, hogy baj van:

• Duzzanat
    • Fogíny vörössége
    • Puffadt íny
    • Rossz íz a szájban, rossz lehelet
    • Láz
    • Duzzadt nyirokcsomók
    • Légzési vagy nyelési nehézség
    • Meleg vagy hideg hőmérsékletre való érzékenység
    • Dudor az ínyen, amiből folyadék távozik nyomás hatására

Hogyan kezelhető a gyulladt fog otthon?

A gyullad fog otthoni módszerekkel nem kezelhető, kár is házi praktikákat bevetnie, helyette inkább jelentkezzen be fogászati kezelésre! Azonban azért sokat tehet, hogy elkerülje a foggyulladást. Nagy szerepet játszik a megelőzésben a megfelelő szájhigiénia gyakorlása, aminek része a fogmosáson túl, a fogselyem rendszeres használata, és a félévenkénti fogászati ellenőrzéssel egybekötött fogkő leszedés.

Hogyan kezeljük a gyulladt fog tüneteit fogászatunkon?

Fogászatunkon a legmodernebb módszerekkel kezeljük a gyulladt fog tüneteit, mindent megteszünk annak érdekében, hogy minél gyorsabban visszaállítjuk foga, fogai egészségét. Az első lépés egy gyógyszeres kezelés, a gyulladás csillapítása érdekében, majd ezt követően gyökérkezelést alkalmazunk. A PureDental Fogászaton alkalmazott mikroszkópos gyökérkezelés olyannyira hatékony, hogy a gyulladt fogak 90%-a megmenthető (a hagyományos gyökérkezelés esetében ez az arány 40% körüli).

A gyullad fog tüneteit észleli? Jelentkezzen be hozzánk még ma!