• Fél a fogorvostól? Segítünk leküzdeni félelmét

Meglepően sokan félnek a fogorvosoktól, azaz élnek dentofóbiával. A statisztikák szerint minden harmadik ember küszködik ezzel a problémával, 12%-nak pedig súlyos dentofóbiája van. Egyeseknél a félelem akkor jelentkezik, amikor megérkeznek a fogorvosi rendelőbe, míg másokból már a fogorvosi kezelések témája is félelmet vált ki.

Fél a fogorvostól? Segítünk leküzdeni félelmét

Miért félnek az emberek a fogorvostól?

A legtöbben egy rossz gyerekkori tapasztalat miatt félnek a fogorvosoktól. Ez nem feltétlenül a fogorvos szaktudásától függ. Sokaknál a kezeléssel járó fájdalmak, illetve az a kiszolgáltatott érzés a felelős a félelemért, amit az ember egy fogorvosi székben átél. Ha ez a félelem elég erőssé válik, akkor beszélünk dentofóbiáról.

Mi történik, ha sokáig halogatjuk a fogorvosi vizsgálatokat?

Sajnos a legtöbben csak ártanak maguknak azzal, ha szándékosan kerülik a fogorvosi rendelőket. Minél ritkábban látja fogorvos az ember fogait, annál esélyesebb, hogy valamilyen súlyosabb probléma, például szuvasodás, gyulladások, kellemetlen lehelet vagy félreálló fogak alakulhatnak ki.

Minél súlyosabbak a problémák, annál körülményesebb, kellemetlenebb kezelésekkel lehet orvosolni őket. Egy egyszerű fogorvosi vizsgálat segíthet időben felismerni ezeket, hogy gyorsan, egyszerűen, és fájdalommentesen lehessen tenni ellenük.

Hogyan lehet leküzdeni a fogorvosoktól való félelmet?

A dentofóbia kezelhető probléma és az ember igenis felülkerekedhet a fogorvosoktól való félelmén. Ehhez egy olyan fogorvost kell találnia, aki mellett biztonságban érzi magát, és akiben bízhat. Jöjjön el legalább egy alapvető vizsgálatra rendelőnkbe és biztosíthatjuk Önt arról, hogy biztos kezekben lesz. Fogorvosaink tapasztaltak és türelmesek, így félelmét gyorsan segítünk leküzdeni.

Fontos persze, hogy elég időt hagyunk az ismerkedésre, hiszen a bizalom nem egy alkalom után fog kialakulni. Fogorvosainkkal nyugodtan beszéljen félelmeiről és aggályairól a kezeléseket illetően, hiszen sokkal alaposabban elmagyarázzuk mi mindenre számíthat, illetve igyekszünk majd olyan megoldásokat találni problémáira, amik segítenek majd enyhíteni a szorongását.
    A dentofóbiából való felépülés mindenki számára egyéni folyamat, sajátos igényekkel és tempóval.

Garantált biztonságos kezelések a PureDentalnál

Fogászati kezeléseink esetén pedig biztosítjuk Önnek a fájdalommentességet, valamint azt a tudást és technológiát, amellyel hatékonyan és eredményesen kezeljük fogait, ínyét. Ha bármilyen fogászati probléma esetén segítségére lehetünk vagy már régen járt fogorvosnál, keresse fel rendelőnket és készséggel állunk rendelkezésére!

Kérjen időpontot most az alábbi űrlap kitöltésével: