• Mi a teendő bölcsességfog fájdalom esetén?

Fájó bölcsességfog? Mit tehetünk ellene? A PureDental Fogászatán segítünk megszabadítani Önt fájdalmától. De mi állhat a háttérben? Segítünk!

Mi a teendő bölcsességfog fájdalom esetén?

Mitől fájhat a bölcsességfog?

A fájdalom a bölcsességfog esetén legtöbbször a fogak előtörése során jelentkezik. A bölcsességfogak kitörése következtében az ínynél egy tasak keletkezik, amelybe beszorulhatnak a különböző szennyeződések és baktériumok, ezáltal gyulladást okozva a szövetekben. A tasakokat otthoni eszközökkel lehetetlen megtisztítani, hiába próbálunk nagyobb figyelmet fordítani rájuk akár fogmosás során. Ha a fog körülötti szövet begyulladt és fájdalom jelentkezik, azon csak is a fogorvos segíthet.

Ha fájdalmat észlel a legjobb, amit tehet, hogy felkeresi szakértő fogorvosainkat, akik azonnal segítenek megszüntetni a probléma okát!

Mi okozza a gyulladást?

A bölcsességfognál kialakult ínytasakban megragadt ételmaradékok, baktériumok ellen a szervezet próbál védekezni, megvédve a szövetek épségét. Ezért a környező szövetek gyulladásba kerülnek, amely igen erős bölcsességfog fájdalmat okozhat. Ha a gyulladást nem kezeltetjük szakember segítségével, akkor úgynevezett részleges vagy teljes szájzár is jelentkezhet, valamint arcduzzanat és erős, pulzáló fájdalom.

Mikor jelentkezhet még bölcsességfog fájdalom?

A bölcsességfog fájdalma nem csak a környező szövetek gyulladása során jelentkezhet, hanem abban az esetben is, ha a fog még egyáltalán nem tört elő. A fog feltehetően vagy rossz irányba nő, vagy nem fér el a szájban, így nyomva az előtte lévő fogakat, feszítő érzést tapasztalhat. A feszítő érzés mellett, erős fájdalmat is tapasztalhat, amely könnyedén kisugározhat az arcra vagy a fejre is, ezzel erős fejfájás érzését keltve.

A bölcsességfog kezelése

Amennyiben gyulladás áll fent a bölcsességfogak körülötti szöveteknél, úgy elsősorban a gyulladás kezelése a legfontosabb. Ezt a PureDental rendelőjében gyógyszeres kezeléssel szüntetjük meg, majd a kúra leteltével, előre egyeztetve a pácienssel eltávolítjuk a bölcsességfogat. Természetesen akár gyulladás miatti, akár a rossz irányba történő növekedés miatt fáj bölcsességfoga, mindkét esetben egy panoráma röntgenfelvételt készítünk. Ennek segítségével pontosan meghatározhatjuk a bölcsességfogak növésének irányát, helyét és jelenlegi állapotukat. Így, ha úgy észleljük, hogy a bölcsességfogak nem férnek ki, vagy rossz irányba nőnek, helyi érzéstelenítéssel vagy szájsebészeti úton a bölcsességfog eltávolítását javasoljuk.

Szeretne megszabadulni a bölcsességfog fájdalomtól? Kérjen időpontot rendelőnkbe fájdalommentes megoldásainkért a lenti űrlap kitöltésével: