• Bölcsességfog fájdalom kezelése

Bölcsességfog fájdalom kezelése gyorsan, hatékonyan, mégis kíméletesen? Milyen otthoni praktikák vannak, milyen szakorvosi kezelések hatékonyak? Egyáltalán miért alakul ki a bölcsességfog fájdalom?

Bölcsességfog fájdalom kezelése

Bölcsességfog fájdalom kezelése: Miért fáj a bölcsességfog?

A bölcsességfog fájdalom kezeléséhez tudnunk kell a kialakulásának az okát is. Mi állhat a bölcsességfog fájdalma hátterében? Először is tudni kell, hogy a bölcsességfogak jellemzően 18 éves korban, de legkésőbb 30 éves korban törnek ki, tehát a többi foggal ellentétben nem kezdenek kialakulni körülbelül 7-8 éves kortól.  A bölcsességfogakkal kapcsolatos problémák pedig akkor merülnek fel, ha nincs elég hely az állkapcsában, vagy a bölcsességfog rossz helyzetben ragadt kitöréskor. Sajnos ez egyre gyakoribb forgatókönyv, legújabb becslések szerin az emberek 85%-át érinti. Ilyenkor pedig jöhet a bölcsességfog fájdalom kezelése, ami gyakran a bölcsességfog eltávolításával jár együtt.

Bölcsességfog fájdalom kezelése: Minden esetben el kell távolítani a bölcsességfogat?

Előfordulhat, hogy egyáltalán nem kell kihúzni a bölcsességfogait, mivel bizonyos esetekben a bölcsességfogak növekedése miatti fájdalom és kellemetlenség teljesen normális jelenség. Azonban ahhoz, hogy megtudjuk, hogy ez így van-e, alapos diagnosztikára van szükségünk. A bölcsességfog fájdalom kezelésének egyetlen hatékony módszere a szakorvosi konzultáció. Mivel egyre többet fordul elő bölcsességfog fájdalom, egyre gyakorlottabbak vagyunk a gyógymódban is. De ne aggódjon a Pure Dental Fogászaton a bölcsességfog eltávolítása gyakorlott szájsebész segítségével, fájdalommentesen történik.

Olvasson részleteket a kezelésről itt: bölcsességfog húzás.

Bölcsességfog fájdalom kezelése lehetséges otthoni praktikákkal?

A bölcsességfog fájdalom kezeléséhez rengeteg házi praktikát lehet találni – többek között internetes oldalakon is, és szájhagyomány útján is terjednek ilyen-olyan trükkök. Azonban azt tudni kell, ha ezek a házi praktikák enyhítik is a fájdalmat, magát a problémát nem szüntetik meg. A jeges borogatás, a sós vizes öblögetés, és a fájdalomcsillapítók is csak a tünetet csökkentik egy kis időre.  A rossz szögben kibújt bölcsességfog közvetlenül érinti a környező fogakat, azáltal, hogy kiszorítja őket a helyükről, és a fogak túlzsúfoltságát okozhatja, ami idővel az egész állkapocsvonalat érinti. A második őrlőfogat érzékenyebbé tehetik olyan problémákra, mint a fertőzések vagy a szuvasodás. Ezért a bölcsességfog fájdalom kezelésével mindenképpen érdemes egy szakembert felkeresni! Ennek ellenére mutatunk néhány időleges módszert a bölcsességfog fájdalom kezelésére, de hangsúlyozzuk, ezek csak a fogorvosi kezelésig segítenek, a problémát nem oldják meg!

• Vény nélkül kapható fájdalomcsillapítás bölcsességfog fájdalom kezelésére: Az ibuprofén gyulladáscsökkentő tulajdonságai miatt nagyon jól segít a duzzadt fogíny és az állkapocs fájdalmában.
    • Sós vizes öblítés bölcsességfog fájdalom kezelésére: A meleg vízzel és sóoldattal történő öblítés elősegíti a fogíny egészségét, és elpusztítja a területen esetlegesen előforduló baktériumokat.
    • Jeges borogatás bölcsességfog fájdalom kezelésére: Megpróbálhat még egy kis jeges vízzel is öblögetni, a hideg segít elzsibbasztani a területet és csökkenti a fájdalmat.

Bölcsességfog fájdalom kezelése gyorsan, és hatékonyan? Ne habozzon tovább, jelentkezzen be fogászatunkra az alábbi elérhetőségeken!

Szájsebészet

Szájsebészet Budapest szívében, a PureDental Fogászaton: fájdalommentes foghúzás, bölcsességfog eltávolítás, rezekció, tejfog eltávolítás, ciszta eltávolítás, arcüregzárás.